- Adım
- Çağatay
- Meslek
- Şöför
- Cihaz
- iPhone 8 Plus
- Katılım
- 21 Haz 2018
- Konular
- 127
- Mesajlar
- 604
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 238
- Puanları
- 2,264
- Konum
- İstanbul
Muahhar dönemlerde Arap tarih ve kültürüne dair bazı kaynaklardamuammerûn başlığının açıldığı görülmektedir. Ancak bu tutumun çok yaygınolmadığını söylemek mümkündür.
Herhangi bir şekilde bahsi geçen herhangibir kişinin muammerûndan olduğunu belirtme şekli çok daha yaygındır. Bubiçim ise özellikle tabakat, tarih ve genel kültür kaynaklarına yayılmış birformda müşahede edilmektedir.
Muammerûn başlığı açan kaynaklarda isegenellikle ilgili isimlere ve yaşlarına, daha az olmak üzere kendileriyle ilgilisözel hafızanın aktardığı rivayetlere işaret edilmekle iktifa edilmiştir. Konuya“muammerûn kategorisi” anlayışıyla yaklaşan kaynakların kavram, çerçeveve içerik olarak Ebû Hâtim es-Sicistânî’nin Kitâbu’l-mu‘ammerîn’ine bağlıkaldıklarını söylemek mümkündür.
Tespit edilebildiği kadarıyla muammerûnbaşlığı açan müelliflerin konuyu işleme planlarına aşağıda işaret edilecektir.
Herhangi bir şekilde bahsi geçen herhangibir kişinin muammerûndan olduğunu belirtme şekli çok daha yaygındır. Bubiçim ise özellikle tabakat, tarih ve genel kültür kaynaklarına yayılmış birformda müşahede edilmektedir.
Muammerûn başlığı açan kaynaklarda isegenellikle ilgili isimlere ve yaşlarına, daha az olmak üzere kendileriyle ilgilisözel hafızanın aktardığı rivayetlere işaret edilmekle iktifa edilmiştir. Konuya“muammerûn kategorisi” anlayışıyla yaklaşan kaynakların kavram, çerçeveve içerik olarak Ebû Hâtim es-Sicistânî’nin Kitâbu’l-mu‘ammerîn’ine bağlıkaldıklarını söylemek mümkündür.
Tespit edilebildiği kadarıyla muammerûnbaşlığı açan müelliflerin konuyu işleme planlarına aşağıda işaret edilecektir.